Login
<a class="gkTwitter" href="#">Twitter</a><a class="gkFb" href="#">Facebook</a><a class="gkPinterest" href="#">Pinterest</a><a class="gkGplus" href="#">Google+</a>

Nadristručnjaci u službi propagandne mašinerije SNSD-a: Kako se kupuju kreatori lažne stvarnosti Istaknuto

Nadristručnjaci u službi propagandne mašinerije SNSD-a: Kako se kupuju kreatori lažne stvarnosti

Vlast u Republici Srpskoj je uz pomoć kupljenih analitičara i podobnih medija stvorila „zavidnu“ propagandnu mašineriju na koju godišnje troši milione maraka, a sve u cilju stvaranja lažne slike o njihovoj vladavini!

Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) u Republici Srpskoj je u posljednjih nekoliko godina uložila velike napore, ali i novac, u formiranje medijsko-analitičke scene koja u ovom trenutku radi na propagandnom dezinformisanju javnosti u korist vladajuće većine. To potkrijepljuju mnogobrojni izvještaji, saradnje, dokumenti, izjave, kao i način na koji takozvani stručnjaci iz raznih oblasti, potpomognuti medijima, nastupaju u javnosti.

Možda najpoznatiji od njih je Dževad Galijašević, koji je za decenijsku saradnju sa vladajućom garniturom u RS nagrađen angažmanom u Republičkom centru za istraživanje ratnih zločina, iz kojeg mu se mjesečno isplaćuje 2.700 KM. Galijašević je inače stalan gost u Palati predsjednika RS i Vladi RS, koji su usput redovni pokrovitelji njegovih nastupa.

slika 1

Tu je i neizostavni Predrag Ćeranić, stručnjak za bezbjednost koji je propagandnim djelovanjem u službi SNSD-a „zaradio“ mjesto dekana na Fakultetu bezbjednosnih nauka. Pored toga, Ćeranić je za svoje izobličavanje stvarnosti i sijanje straha među narodom dobijao platu i na mjestu savjetnika ministra unutrašnjih poslova RS, a često je angažovan i od strane drugih entitetskih institucija.

Sljedeći u nizu je sve aktivniji analitičar iz Beograda Aleksandar Pavić, koji je poznat javnosti i kao nekadašnji savjetnik Biljane Plavšić. On je u posljednjih godinu dana postao najistaknutiji sagovornik medijima pod „šapom“ vlasti u RS.

Pomenuti trojac (Ćeranić, Galijašević, Pavić) trenutno je najagilniji u radu za režim u RS. Njihovo sinhronizovano djelovanje u medijima postalo je svakodnevnica, a da se ovdje radi o udruženom poduhvatu, pokazuje i izdanje knjige Dževada Galijaševića „Epitaf za Bosnu“, čiji je recenzent Aleksandar Pavić, a urednik izdanja Predrag Ćeranić.

galijasevic ceranic pavic

Zatim, iako savjetnik Milorada Dodika, Nenad Kecmanović se u medijima predstavlja kao „profesor analitičar“, pri čemu se zanemaruje činjenica da on radi u službi vlasti i nerijetko naplaćuje svoje usluge krokecmanovic karganovicz isplate za razne angažmane po Ugovorima o djelu. Naravno, ne smijemo izostaviti i uvijek prisutnog Stefana Karganovića, koji je svoje laži i obmane u službi SNSD-a debelo naplatio kroz uduženje „Istorijski projekat Srebrenica“. Čovjek koji je licemjerno služeći vladajućoj garnituri Republike Srpske, bez imalo zadrške stavljao organizacije i pojedince na crne liste, označavao ih kao rušioce institucija i lica koja nekontrolisano finansiraju tzv. strani centri moći, sumnjiči se za utaju 104.680 KM. Ipak, to ne spriječava Karganovića, samozvanog stručnjaka za narandžaste i druge obojene revolucije, da i dalje radi u službi vlasti.

Dovoljno je reći da je, prema saznanjima portala Moja Hercegovina, iz budžeta Republike Srpske u periodu od 2008. do 2014. godine za Nevladinu organizaciju koju vodi Karganović izdvojeno čak 1.898.900 KM. Inače, ovo je samo dio novca koje je vlast isplatila Karganoviću.

Ovdje je važno pomenuti još jednog savjetnika predsjednika Dodika, Aleksandra Vranješa, koji se takođe u medijima nastoji prikazati kao nepristrasni analitičar. Inače, pored savjetovanja prvog čovjeka Srpske, Vranješ je zaposlen i na Fakultetu političkih nauka u Banjaluci, a svoj profesionalni uspjeh se može zahvaliti starijem kolegi Kecmanoviću, već spomenutog u ovom tekstu. Vranješ je čest gost medija koji otvoreno podržavaju aktuelnu vlast, ali i sumnjivih portala bez impresuma (podataka o vlasništvu i uredništvu), u kojima nadugačko i naširoko hvali vlast, te istovremeno napada opoziciju. Naravno, Vranješ ništa ne radi za džabe, pa je tako uz mjesto profesora na FPN-u i savjetnika Milorada Dodika, razgranao porodičnu manifakturu u okviru Univerziteta. Vranješova supruga Jelena instalirana je u banjalučki Rektorat da, kao pripravnik, savjetuje rektora. Jelenina majka radi sa zetom na FPN kao šef studentske službe, a prema nezvaničnim informacijama, i rođak Vranješeve punice radi kao vozač sadašnjeg dekana FPN-a Zdravka Zlokape.

Takođe, tu je i poznati analitičar iz Beograda Dragomir Anđelković, koji već godinama služi SNSD-u. Kako saznaje naš portal, Anđelković je bio dugo na platnom spisku Radio televizije RS. Tako je za svoj rad redovno dobijao izdašnu sumu novca koju su obezbjedili poreski obveznici plaćajući RTV pretplatu.

Kada govorimo o javnom servisu kao glavni „stručnjaci“ koje je vlast obezbjedila putem RTRS-a su Miroslav Lazanski i Mato Đaković. Lazanski je na RTRS-u angažovan od marta 2016. godine sa autorskim ugovorom za emisiju “Lazanski direktno”, za šta je mjesečno plaćen 1.600 KM. Sa druge strane, Đakoviću, zaposlenom u RTRS-u od juna 2016. godine, u prosjeku su plaćali 1.718 KM mjesečno, uz obračun minulog rada i toplog obroka.

andjelkovic vranjes lazanski djakvic

Ipak, ovo je samo sitnica u poređeno na ostale nagrade koje su dobijali Đaković i Lazanski za svoje usluge. Tako je, prema riječima naših sagovornika, Đakovićeva ćerka zaposlena u Telekomu RS, odnosno m:telu, i to na insistiranje vrha SNSD-a, a sam Đaković je, kako tvrde, dobio 300.000 KM kao nagradu za poslove koje je obavljao za vlast u RS.

Zanimljivo je pomenuti da je za većinu analitičara, kako onih iz Beograda, tako i domaćih, poveznica udruženje i portal „Fonda strateške kulture“ na kojem su objavljivali svoje propagandne tekstove. Ovaj portal je nedavno ugašen, ali „službenici za zbunjivanje javnosti“ su se ponovo ukazali na novoj platformi Analitički forum. Inače, upravo su u ovakvim udruženjima režimski analitičari pronašli prostor za saradnju sa vlastima u RS. Tako se baš „Fond strateške kulture“ pojavljuje kao jedan od čestih i glavnih strateških partnera Vlade RS i predsjednika RS, za šta budu novčano nagrađeni. Kako saznaje naš portal, većina usluga se pomenutim analitičarima plaćala se u kešu, a dio je obavljan putem Predstavništva RS u Srbiji, što potvrđuju i navodi iz samog Predstavništva u kojem su Pavića, Galijaševića, Ćeranića, Kecmanovića i ostale često angažovali za razne potrebe.

Prema riječima sagovornika portala Moja Hercegovina, koji je dobro upućen u rad Predstavništva RS u Beogradu, analitičari iz Srbije, zajedno sa njihovim kolegama iz BiH, uzimali su ogroman novac putem suorganizacija raznih manifestacija, i debelo naplaćivanih naknada, za učetvovanje u mnogobrojnim konferencijama na kojima se hvalila vlast u RS.

„U Predstavništvu je odavno napravljen dogovor sa pojedinim analitičarima kojima se isplaćuje veliki novac za njihove kontra usluge, a koje se ogledaju u služenju vlasti u RS. To se sve odvija na način da se finansira rad udruženja i pojedinaca, dok oni onda imaju zadatak da odgovaraju na pozive iz RS i da učestvuju u širenju propagande“, ispričao nam je dobro obavješten izvor.

Pored toga, i u ovoj izbornoj godini, preko Predstavništva se planira dio novca isplatiti upravo pomenutim analitičarima, za učešća na raznim seminarima i prezentacijama, a u planu je i izdavanje Zbornika koji bi obuhvatao sve radove objavljene na ugašenom portalu „Fonda strateške kulture“, a koji će biti finansiran opet iz Republike Srpske.

Očekivano, uprkos našim zahtjevima iz Predstavništva RS u Beogradu nisu željeli da nam odgovore koliki je tačan iznos novca dodijeljenog pojedincima i udruženjima.

slika 2andjic

Veoma bitni podaci do kojih smo došli pokazuju da je Fond upravljao i radom i finansijama udruženja “Republika Srpska – Čast otadžbine“, koje su u Beogradu 2014. godine osnovali bivši oficiri MUP-a RS i Vojske RS, a koje se naprasno aktiviralo u posljednje vrijeme učestvujući u orkestriranoj hajci na protivnike režima u RS. Da zlo bude veće, ovo udruženje otvorilo je „paljbu“ i po građanima RS, koji se okupljaju na Trgu Krajine u Banjaluci, dajući podršku roditeljima nesrećno stradalog Davida Dragičevića, ali i po nezavisnim medijima. Inače, predsjednik ovog udruženja je penzionisani general Vojske RS Rodoljub Anđić, a predsjednik Izvršnog odbora Udruženja je Milenko Karišik, prijeratni pripadnik MUP-a RBiH.

Kako potrvđuju sagovornici Moje Hercegovine, upravo je Anđić Dodikov čovjek koji je plaćen za služenje režimu.

Na to nam je pažnju skrenuo i ministar bezbjednosti BiH Dragan Mektić koji nam je objasnio na koji način SNSD plaća i drži u šaci ovo udruženje.

"Oni se na najprimitivniji način oglašavaju na RTRS-u. Ali svima njima se plaćaju usluge. Na čelu te Časti otadžbine je navodni general Anđić, koji je došao jedno vrijeme ovdje iz Srbije i odmah nazad pobjegao, pa sad pametuje. On je ogolio jednu veliku fabriku prerade drveta u Gacku, koja sad ne radi. To je uradio u “Mlinu” u Bileći, pa onda u “Unisu” u Derventi. Dakle, on je uzeo pare iz tih firmi, strpao ih u džep, a uništio preduzeća. Zbog toga on sad pljuje po opoziciji, jer mora da radi za tu vlast koja mu je sve to omogućila, oni su ga kupili i drže ga ucijenjenog”, ispričao je Mektić za Moju Hercegovinu.

Uz to da je i ova organizacija bila na „pipi“ Predstavništva pokazuju i mnoge konferencije koje su rađenje u zajedničkoj organizaciji, što u prevodu znači finansirane iz Republike Srpske.

slika 3

d vukoticPored njih, tu je i udruženje “Veterani RS”, predvođeno Duškom Vukotićem, koje u ovom trenutku takođe služi vladajućoj eliti, za produbljivanje tenzija i širenje propagande u javnosti, a koje je nakon svog preobraženja u prijatelje režima dobilo titulu organizacije od republičkog značaja i na taj način sredstva iz budžeta.

To je primjetio i predsjednik NDP-a Dragan Čavić, koji navodi da su „Veterani RS“ naprasno nakon demonstracija 2016. godine, kao alternativna boračka organizacija, budući da postoji Republička boračka organizacija, formirano i dobilo status organizacije koja se finansira iz budžeta RS.

"Naime, nakon odlaska Pantelije Ćurguza sa funkcije predstavnika Boračke organizacije RS, koji je sada “sasvim slučajno” savjetnik u kabinetu Milorada Dodika, Boračka organizacija RS više nije bila instrument u rukama vladajuće stranke. Pošto više nije bilo moguće manipulisati ljudima na čelu Boračke organizacije RS, napravljena je alternativa kroz udruženje “Veterani RS”. Tako da su Veterani vrlo brzo, nakon dogovora u Gacku sa ključnim ljudima režima, uspjeli da isposluju da postanu organizacija od republičkog značaja, i da dobiju budžetska sredstva za finansiranje. Od tada je ona praktično u funkciji zaštite politike režimskih stranaka i to je osnovni cilj njihovog formiranja“, objasnio je Čavić za Moju Hercegovinu i rekao da pouzdano zna da je od ljudi iz ove organizacije traženo da iskažu svoju lojalnost prema predsjedniku RS.

Inače, kako tvrde sagovornici portala Moja Hercegovina, vlast u RS već duže vrijeme iznosi ogromne iznose novca u Srbiju, koji im služi za plaćanje pojedinaca, udruženja, ali i medija, za što je, kako kažu, zadužen medijski savjetnik predsjednika RS Pero Simić.simic

Da je tako pokazuje i svesrdna podrška ljudi oko Dodika, predvođenim njegovim savjetnicima, radu nekoliko portala koje režim koristi kao pokriće za propagandne spletke i izvrtanje stvarnosti. Među njima su pomenuti Analitički forum, zatim Govori Srbija i Sve o Srpskoj. Na ovim portalima svakodnevno možemo čitati razne komentare i kolumne „plaćenika“ vlasti, ali i veoma često izmišljene vijesti u kojima se veliča Milorad Dodik i vlast, a napada opozicija i svi ostali koji su označeni kao nepodobni. Da zlo bude veće, ovi mediji su odmah postali jedan od glavnih izvora informacija javnog servisa u RS i agencije SRNA.

Pomenute navode nam je potvrdio i narodni poslanik Adam Šukalo koji se posebno osvrnuo na stvaranje medija u Srbiji koji su u službi vlasti, kao i djelovanje analitičara i novinara putem ovih kanala. On nam je kazao kako su istiniti navodi da je savjetnik predsjednika Dodika čovjek zadužen za cijeli projekat propagandnog djelovanja iz Srbije, od pronalaska analitičara, osnivanja medija do budžetiranja.

"Pero Simić više vremena provodi u Beogradu nego ovdje, i on je i napravio i finansira ovu mrežu koja se sastoji od novoosnovanih portala i analitičara, a onda finansijski se to reklamom ili u kešu sve podebljava. To što se radi je jedan tip projektizma, koji ima cilj da napravi jedan projekat, bez obzira na njegove posljedice. Inače, od tog projekta ljudi koji učestvuju u njemu, njegovi izvršioci primaju platu i žive od toga, i zaista ih nije briga što će izazvati haos svojim analizama ili tekstovima”, objasnio je Šukalo za Moju Hercegovinu.

Sve ovo potvrđuju i riječi predsjednika Centra za slobodno novinarstvo Željka Raljića, koji tvrdi da je u RS sve stavljno u funkciju režimske propagande.

"Dokle se otišlo u toj jeftinoj političkoj propagandi najbolje se vidi iz činjenice da je u tu svrhu uzurpiran i RTRS. Javni RTV servis Republike Srpske odavno se pretvorio u propagandnu mašinu SNSD-a. Na RTRS prostora nema čak ni za koalicione partnere, DNS i SP, osim ako nije u funkciji blaćenja opozicije i svakog ko kritikuje Milorada Dodika i njegovu decenijsku vlast. Vlast je u panici i služi se najpodlijim podmetanjima i lažima kako bi omalovažila i ocrnila opoziciju. Javno se prijeti građanima koji pružaju potrifkovicdršku bilo kome ko drugačije misli. Od ove vlasti jedino su gore njihove medijske sluge, posebno u RTRS i ATV koje uopšte ne želim da komentarišem. Inače, to je jeftina propaganda koja gubi na efikasnosti, što potvrđuje i pad gledanosti RTRS i ATV u odnosu na BN televiziju koja ima kritičan odnos prema vlasti. Gledanost informativnog programa BN televizije je veća od gledanosti RTRS i ATV zajedno“, tvrdi Raljić.

Prema njegovim riječima, u tom propagandnom medijskom orkestru nije samo RTRS, već čitav niz medija, uključujući i divlje portale koji objavljuju najgnusnije bljuvotine o kritičarima aktuelne vlasti u RS. 

„Pravilo je da se izmišljena laž ili stav nekog od plaćenih “analitičara” prenese na nekom od tih portala, a onda to za širu javnost prenosi RTRS kao da je u pitanju relevantan izvor informacije. Nažalost, u ovoj obmani građana učestvuju i intelektualci iz Beograda, pretpostavljam za novčanu naknadu, koji svaki napor za sređivanje stanja u društvu napadaju, a svaku kritiku vlasti označe kao napad na institucije sistema i prijetnju destabilizaciji Republike Srpske. Posljednji primjer je tekst Srđe Trifkovića u kojem je “Pravda za Davida” označena kao “šarpovski scenario smjene režima” Milorada Dodika,“ ispričao nam je Raljić.

slika 4

Naša saznanja potkrepljuju i riječi ministra bezbjednosti BiH Dragana Mektića koji tvrdi da je ono što radi vlast u RS postalo kriminalno djelo.

"Taj sistem dezinformacija koji je napravila vlast je kriminalan. Prvo je formirala niz lažnih profila i portala. Tu su Glas Srbije, Sve o Srpskoj i još mnogi drugi za koje vi ne možete da znate ni ko ga je registrovao, niti gdje, niti kad, a oni fabrikuju totalne dezinformacije koje preuzima SRNA i RTRS. Nevjerovatno čime se sve služe. Umjesto da se vlast bavi životnim stvarima, oni rade ovo”, rekao je Mektić za Moju Hercegovinu.

mihailovicInače, koliko daleko vlast ide pri osnivanju ovakvih portala o kojima govori Mektić, najbolje pokazuje slučaj portala Dnevna doza Doboja iza kojeg stoji urednik informativnog programa RTRS-a Siniša Mihailović. Uprkos podatku da ga održava upravo Mihailović, ovaj portal RTRS predstavlja kao bunt naroda protiv lokalne vlasti (U Doboju je vlast u rukama SDS-ovog gradonačelnika Obrena Petrovića, a SNSD je u opoziciji), pa čak i pravi priloge u centralnom Dnevniku koristeći se informacijama koje dolaze sa ovog portaloida. Tako dolazimo do potpuno apsurdne situacije gdje Mihailović objavljuje šta god hoće na jednom „divljem“ portalu, a potom kao urednik RTRS-a daje zadatak novinarima javnog servisa da se na priču pozovu i dodatno razrade.

Inače, ministar Mektić se osvrnuo i na analitičare koji su pristali da rade za SNSD.

Vlast ima te plaćene kvazianalitičare, eksperte koje vrte kao pokvarenu ploču. Tvrdim, kad god vidite Dževada Galijaševića, Predraga Ćeranića, Aleksandra Pavića znate da su napravili lažnu informaciju kojoj pokušavaju da daju smisao,“ objašnjava Mektić i dodaje:

“Ako krenemo od Galijaševića, on se vodi na platnom spisku Republičkog centra za ratne zločine. Oni su ga angažovali jer je sklon da pljuje i vrijeđa. Plaćaju ga 2.700 KM svaki mjesec. Dok običan čovjek ne može da preživi on se prima u redove vlasti. Za Ćeranića svi znamo kako je nagrađen za ovo što radi. Dobio je mjesto dekana”, rekao je Mektić.

On se posebno osvrnuo na Fond strateške kulture koji smo prethodno pominjali, rekavši da se ljudi iz ovog udruženja i pojedini analitičari “kupuju” za 200 do 300 KM.

"Analitičari su plaćeni za 200-300 maraka. Ja sam to vidio. To su jeftini analitičari koji nemaju vrijednost u Srbiji pa rade za Dodika i vlast u RS. Tu mislim i na Fond strateške kulture, koji je jedan od registrovanih centara i to fiktivno, samo da bi se mogli nekako predstaviti. Njih vlast plaća na teret građana da bi štitili režim i svoju diktaturu. Inače, to se radi na razne načine, u gotovini, preko institucija u RS i izvan RS”, objasnio je Mektić.

Takođe, kada govorimo o medijima, nakon kupovine Alternativne televizije od strane Slobodana Stankovića, bliskog prijatelja Milorada Dodika, postalo je jasno koliko je za vlast u Republici Srpskoj postalo važno da stankovickontroliše medije. O čemu se zapravo radi, najbolje oslikava primjer velikog okupljanja građana u centru Banjaluke koji su tražili pravdu za smrtno stradalog mladića Davida Dragičevića, koji je skoro u potpunosti ignorisan od strane ove TV kuće. Inače, trenutno je i ATV postao jedan od vjernih pratilaca portaloida iz Srbije i jedan od medija koji svakodnevno učestvuje u širenju dezinformacija i objavljivanju naručenih tekstova sa ovih novoosnovanih portala u službi vlasti.

Upravo narodni poslanik Zdravko Krsmanović, na primjeru ATV-a objašnjava kako je vlast u RS stvorila sistem za izvlačenje novca iz državnih preduzeća i institucija, koji koriste za finansiranje medija i analitičara.

"Oni preko svojih tajkuna, koji su vlasnici građevinskih preduzeća ili IT kompanija, kroz kapitalne investicije izvlače novac sa smanjenim porezom na dobit, i sa tim novcem kupuju i analitičare, udruženja i medije. Eklatantan primjer je ATV. Kada tome pridodate RTRS, dolazite u poziciju u kojoj režim koristi kompletan javni aparat RS za propagandu, da bi ostvarili izborni cilj“, objašnjava Krsmanović za Moju Hercegovinu.

Prema njegovim riječima, mnogi medijski radnici i analitičari, koji su svoj rad podredili vladajućoj strukturi, su to veoma dobro unovčili i naplatili.

„To je sve u sklopu mašinerije koju vodi ozbiljan propagandni aparat, koji ja nazivam gebelsovom propagandom. Tu ću poći od Mate Đakovića koji je prema svim informacijama dobio novac da bi prešao na RTRS i gdje služi samo za zaštitu lika i djela predsjednika Republike. Zauzvrat je dobio razne povlastice i pogodnosti, te između ostalog i 300.000 KM. Tu imate i Lazanskog, za koga se otvoreno govori koliko je plaćen. Svaki njegov dolazak iz Beograda se skupo plaća, pa vođenje emisije na RTRS-u… Isto tako, svaki taj analitičar koji komentariše stanje u RS na RTRS-u i vladajućim medijima, sa navodno stručnog aspekta, pojačavajući stavove vladajućeg režima i napadajući opoziciju, radi to iz lične koristi. od Galijaševića, preko Ćeranića, pa do tih analitičara iz Beograda, svi oni dobijaju novac za svoje usluge. Tu su i ove organizacije poput Časti otadžbine, Srbske časti, Zavetnika… sve je to povezano“, tvrdi Krsmanović i dodaje: „Svi su oni kupljeni, tu nema dileme. Novac za vlast nije problem, i to se obilato koristi. Zbog toga je Miloradu Dodiku lako obezbjediti status koji ima u Srbiji. To radi isključivo kupovinom medija i analitičara“.

I narodni poslanik Adam Šukalo sve ovo vidi kao jedan projekat koji ima svoje nosioce i izvršioce, ali i radne zadatke i ciljeve.

"Vi ste dobro locirali ko su izvršioci tih poslova, a cilj je dvostruk. Jedan je da se u Srbiji, koju 99 odsto građana RS doživljava maticom, stvori utisak da u RS teče med i mlijeko i da je beskompromisni lider i čovjek koji sve nas štiti Milorad Dodik. A druga uloga tog projekta je ta da se putem treće osobe utiče na građane RS, preko ljudi iz Srbije koji bi trebali da budu treća strana, navodno neutralna. Tako se pokušava stvoriti situacija u kojoj bi kredibilitet svega onog što radi režim u RS bio potkovan navodnom podrškom nekih analitičara koji rade po principi flipera, na žeton. Jedino što su žetoni u ovom slučaju dobri avansi u konvertibilnim markama ili evrima koji se isisavaju iz budžeta RS, odnosno preko budžetskih grantova, različitih institucija, projekata, a drugi je ovaj crni fond kojim se finansira i kampanja”, otkriva Šukalo.

Za kraj, izvršni direktor Helsinškog odbora za ljudska prava u RS, Branko Todorović, potvrđuje saznanja našeg portala, navodeći da je u RS zavladao medijski mrak, te da se kvazianalitičari postali svakodnevnica u propagandi vladajućih partija.

„Poražavajuće je da je RTRS u potpunosti pod kontrolom vlasti i da zajedno sa drugim medijima pod upravom vlade ne služe građanima i informisanju, te nemaju objektivan pritup, već su u potpunosti u službi vlasti. Ovo je povratak na neka zaboravljena vremena kada su vlasti držale u potpunosti medije pod kontrolom. Očigledno je da jedan kritički stav i objektivan stav medija prema onome što radi vlast u RS ne postoji. To je svedeno na pojedince i rijetke slučajeve“, navodi Todorović za naš portal.

On dalje tvrdi da se na tim kontrolisanim medijima daje prostor tobožnjim eksperatima, stručnjacima za borbu protiv terorizma, stručnjacima za bezbjednost, stručnjacima za ekonomska pitanja, odnosno nadristručnjacima, koji na jedan otvoren način neistinama i poluinformacijama stvaraju zbunjujuću sliku.

„Ovdje se žele prikriti loši rezultati vlasti, korupcija, kriminal… i pri tom se stvara jedna slika u kojoj je teško običnom građaninu da uvidi zašto ovako loše živimo, zašto nema razvoja, zašto mladi odlaze… Vlast na ovaj način odgovornost pokušava prenijeti na nekog drugog i ti nadristručnjaci izmišljaju teze koje nemaju veze sa zdravim razumom i okrivljuju nekog drugog za to što je naša vlast korumpirana, nesposobna i slično. Ti stručnjaci su osmišljeni da se skine odgovornost vlasti i to je već poznato u sistemu propagande“, objašnjava Todorović.

Ono što je najzanimljivije, dodaje Todorović, jeste da svi ti eksperti vrlo brzo dobiju neke vrlo visoke pozicije u vlasti, na univerzitetima, agencijama i bivaju nagrađeni za svoj rad u propagandi i dezinformisanju.

"I moram naglasiti da je ovo itekako štetno za Republiku Srpsku, da se na ovaj način uništava Republika Srpska, a sve u cilju očuvanja određene garniture na vlasti, koja ima ogroman novac usmjeren na propagandni projekat stvaranja iskrivljene slike realnosti i zbunjivanja javnosti. Što je najgore, toga će biti sve više“, zaključio je Todorović za Moju Hercegovinu.

 

Moja Hercegovina

*Tekst je proizveden u okviru medijskog pool-a Mreže ACCOUNT (Antikorupcijska mreža organizacija civilnog društva)

 

Comments   

#1 Miroslav 2018-05-22 12:55
Sve sami "šaptači" naivnima. Odličan tekst!
Quote

Add comment


Security code
Refresh

nazad na vrh